Ubezpieczenie OC biura rachunkowego – sposób na ochronę działalności

Szymon

Osoby, które pracują w sektorze finansowym muszą zdawać sobie sprawę z tego, jak duża odpowiedzialność spoczywa na ich barkach podczas wykonywania codziennych czynności. Mając bowiem dostęp do pieniędzy lub ksiąg rachunkowych innych ludzi, każdy błąd może prowadzić do dużych strat. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem dla każdego przedsiębiorcy jest inwestycja w dobre ubezpieczenie OC, które pozwoli zapomnieć o wszystkich zmartwieniach.

Jak działa ubezpieczenie OC biura rachunkowego?

W niektórych zawodach, drobny błąd przy wykonywaniu rutynowych czynności zazwyczaj nie niesie ze sobą żadnych poważnych konsekwencji. Jednakże pracownicy biura rachunkowego zawsze muszą mieć na uwadze, że każdy błąd wprowadzony do ksiąg klienta będzie owocował dalszymi problemami z prawidłowym rozliczaniem danej firmy. Odpowiedzialność ta może być nie lada ciężarem, ale uchronić się przed nim można poprzez iExpert – ubezpieczenie OC biura rachunkowego.

Ubezpieczenia OC dla biur rachunkowych jest obowiązkowe dla wszystkich firm, które świadczą usługi z zakresu rozliczania ksiąg rachunkowych. Jest to sposób na ochronę interesu biura, jak i jego klientów, w przypadku pojawienia się poważnych niejasności w prowadzonych księgach. Ubezpieczenie OC biura rachunkowego obejmuje pomoc w sytuacjach różnego rodzaju, zarówno gdy problem wynika z celowego zaniedbania, jak i wtedy gdy jest wynikiem zwykłego błędu ludzkiego. Jest to więc kompleksowa ochrona, która raz wykupiona przynosi dużo korzyści zarówno dla właściciela biura rachunkowego, jak i pracujących tam księgowych.

Co zapewnia ubezpieczenie OC biura rachunkowego?

Brak aktywnej polisy ubezpieczenia OC biura rachunkowego jest karany prawnie. Nie oznacza to jednak, że konieczne jest wybranie pierwszej lepszej oferty ubezpieczeniowej. Wręcz przeciwnie, przed podpisaniem polisty ważne jest, aby znaleźć ofertę, która najlepiej realizuje potrzeby danego biura rachunkowego. Ze względu na ogrom ofert dostępnych na rynku, każdy przedsiębiorca z całą pewnością znajdzie taką, która spełni jego oczekiwania.

Ubezpieczenie OC biura rachunkowego chroni przed konsekwencjami finansowymi. Jest potrzebne przede wszystkim w przypadku nieprawidłowego rozliczenia ksiąg rachunkowych, jednakże to klient musi udowodnić, że niejasności wynikają z błędu księgowego. Wtedy to poniesione przez klienta straty są rekompensowane z polisy, jaką posiada dane biuro rachunkowe.

Podobnie jak inne formy ubezpieczenia zawodowego, podstawowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego ma swoje limity. Najbardziej dokuczliwym jest brak ochrony w przypadku wystąpienia ataku cybernetycznego. Niestety ataki te mogą się pojawiać coraz częściej, ponieważ dane osobowe przechowywane w aktach poszczególnych klientów są łakomym kąskiem dla wielu oszustów. Ryzyko to można jednak zredukować poprzez wykupienie bardziej rozszerzonej polisy OC.

Jak wybrać ubezpieczenie OC biura rachunkowego?

W natłoku ofert jakie są dostępne na polskim rynku ubezpieczeniowym, każdy przedsiębiorca może napotkać problemy z podjęciem decyzji o tym, jaka polisa jest najbardziej korzystna. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników, z których zakres oferowanej ochrony jest jednym z najważniejszych. Warto jednak pamiętać, że dobre ubezpieczenie OC biura rachunkowego nie musi być związane z płaceniem niebotycznie wysokich składek.

Po przejrzeniu ofert różnych towarzystw szybko można zauważyć, że zakres świadczonej ochrony jest bardzo podobny. Różnice w stawkach wynikają głównie z wykupionych dodatków do polisy, które zapewniają dodatkową ochronę. Nie każde biuro rachunkowe musi jednak inwestować w pełen zakres ochrony, zwłaszcza te firmy, które nie obsługują wielu klientów biznesowych. Zatem comiesięczne składki wcale nie muszą być dużym wydatkiem. Dlatego też warto jest zapoznać się z jak największą liczbą ofert na rynku i ostatecznie wybrać taką polisę, która nie będzie zbyt dużym obciążaniem dla działalności biura.